Ozforex framåt hastigheter
Sätt att överföra Vårt FX-alternativ ger dig rätt, men inte skyldighet, att överföra vid en viss tid och betygsätta, i stället för ett premiebidrag. Detta ger dig skydd mot negativa växelskift, samtidigt som du kan utnyttja om kursen flyttar till din fördel. Det är verkligen det bästa av båda världarna. Minsta AUD 50 000 Rätt skyldighet att överföra Säkerhet med flexibilitet Vad är en enda överföring Behöver du skicka pengar snabbt och säkert just nu Vårt enkla överföringsalternativ kan vara rätt för dig. Också känd som en ldquoSpot Deal, rdquo en enda överföring innebär att du kan låsa in den aktuella växelkursen och börja skicka dina pengar till din mottagare. Juridiskt måste du skicka dina pengar till oss inom 24 timmar efter att du har låsat in avtalet. Då skickar wersquoll dina pengar till din mottagare med vårt globala nätverk av bankkonton. Du kan välja mellan 55 större och exotiska valutor att överföra med. Välj ett valutapar och ange ditt överföringsbelopp i vår valutakonverterare för att starta en enda överföring idag. Kan jag låsa in en kurs innan jag skickar dig mina pengar Ja, du kan låsa in en kurs innan du skickar dina pengar. Så här fungerar det: Du låser in en bindande växelkurs och anger mottagarens bankkontouppgifter. Skicka oss den valuta du har sålt. När wersquove har fått dina pengar wersquoll skicka valutan yoursquove köpte till din recipient. Alliance and Webmaster Tools Välkommen till Alliance och Webmaster Tools, som togs med dig av OzForex. Bläddra igenom det stora utbudet av GRATIS valutaomvandlingsverktyg och verktyg för valutautbyte nedan för att se prover. Hämta koden och lägg till dem på din webbplats. Lägg till så många som du vill hjälpa till att öka din försäljning och ge bättre service för din online-trafik. Om du väljer att använda verktygen, se till att din profil är uppdaterad för att indikera de som du använder. Detta gör att om det finns uppdateringar eller förbättringar av verktygen kommer du att bli underrättad och kommer således inte att drabbas av störningar till din tjänst. Alla verktyg nedan anges GRATIS och som det är. Om du har några frågor eller förfrågningar, använd supportformuläret som vi inte kan svara på via någon annan metod. Några av verktygen kan kräva rudimentära kodningsförmåga och tyvärr kan vi inte hjälpa dig med det här. Villkor Villkor Företagsklientavtal Villkor amp Villkor 1 Detta avtal 1.1 Kapacitet - Dessa villkor gäller för registrerade företag, registrerade föreningar, registrerade företag - operatörer eller lagstadgade organ (Kunden eller dig) som arbetar med OzForex Pty Limited ABN 65 092 375 703 (OzForex, oss eller vi) via någon av våra webbplatser. 1.2 Struktur av detta avtal - Detta avtal är ett huvudavtal som gäller för alla Transaktioner som du senare åker med oss. De specifika transaktionsuppgifterna för varje transaktion, inklusive valutorna som ska bytas och transaktionsbeloppet, kommer att avtalas separat när du bokar transaktionerna, de kommer att utgöra separata avtal i sig, men kommer att innehålla dessa villkor. 1.3 Övriga handlingar - Du bekräftar att du har fått kopior av följande dokument i enlighet med, i den utsträckning som är tillämpligt, kraven i lagen om företag: (i) Vår produktinformation (PDS). (ii) Vår Financial Services Guide (FSG). (iii) Vårt användningsavtal för webbplats. (iv) Vårt sekretesspolicy. 2.1 Utländska valutatjänster - Vi har en australisk finansiell licens som tillåter oss att tillhandahålla utländska valutaprodukter och tjänster. Vi erbjuder spotkontrakt, terminskontrakt och optioner, detaljer och mekanik som förklaras i vår PDS. Du bör läsa vårt PDS innan du signerar detta avtal så att du förstår exakt hur vår tjänst fungerar. 2.2 Ingen marginal eller spekulativ handel - Vi erbjuder inte någon form av marginal eller spekulativa handelsfaciliteter. När du går in i en transaktion måste du leverera till oss hela beloppet av de medel som du överfört före eller före leveransdatumet. 2.3 Ingen valutaväxling - Vi kommer inte överens om att ingå någon form av uppsägningsarrangemang som gör det möjligt för oss att betala endast beloppet för eventuella förluster eller för att vi ska betala dig någon vinst som kan uppnås som Resultatet av valutakursförändringar vid avveckling av Transaktionen. 2.4 Inga finansiella råd - Vi tar inte hänsyn till dina specifika ekonomiska omständigheter eller behov när vi går in i en transaktion med dig. I den utsträckning som vi ger dig några råd, kommer det bara att relatera till mekaniken för den transaktion du föreslår att ingå eller till allmänt tillgänglig information. Du måste få din egen ekonomiska rådgivning och göra din egen bedömning av om vår service är lämplig för dina specifika krav. Du måste välja typ och tidpunkt för varje transaktion du går in i dig själv. 2.5 Ägarandelar - Du får inte ingå Transaktioner på uppdrag av tredje part. Du måste vara ägare till eventuella medel som är föremål för en transaktion. 3 Din instruktioner 3.1 Auktoriserade signatörer - Du måste utse en eller flera auktoriserade signatörer (även om du har en enda direktör som redan har skrivit avtalet i egenskap av direktör). En auktoriserad signatar kan ha obegränsad behörighet för att ge oss instruktioner på dina vägnar, eller du kan ange stadierna i en transaktion som de är auktoriserade att genomföra. Vi kommer att förlita oss på instruktioner mottagna av de personer som utsetts av dig som auktoriserade signatärer i detta avtal tills du upphäver eller varierar den myndigheten genom att ge oss 48 timmars varsel skriftligen. Om du vill ändra de godkända signatörerna kan du göra det genom att fylla i ett ändrat godkänt undertecknarformulär eller på annat sätt anmäla oss skriftligen. 3.2 Användarnamn och lösenord - Vi kommer att utfärda en användarnamn och ett lösenord för var och en av våra auktoriserade signatörer så att de kan ge oss instruktioner online, via telefon eller via e-post, alltid underkastas eventuella begränsningar för behörighet som du har angett i detta avtal . Vi accepterar några instruktioner mottagna i enlighet med användarnamnet och lösenordet utan att kontrollera användarens identitet eller deras behörighetsnivå och du kommer alltid att vara bunden av dessa instruktioner. 4.1 Transaktionsbindning - Om du vill ingå en transaktion kan du göra det genom att ge oss instruktioner online, per telefon eller via e-post. Transaktionen kommer att vara juridiskt bindande för dig när vi mottar dina instruktioner i enlighet med denna punkt 4 eller punkt 5. 4.2 Online Automatisk Bekräft Transaktion - Om du går in i en automatisk bekräftelse transaktion online är Transaktionen juridiskt bindande för dig så snart som vi får din elektroniska instruktioner. Vi kommer att ge dig en bekräftelse på Transaktionsinformationen på skärmen när du bokar Transaktionen, men vi kommer inte att ge dig någon senare bekräftelse av något slag, såvida du inte begär det. 4.3 Online bokningsbekräftelse - Om du bokar en transaktion online som inte är en autokonfigurationstransaktion, försöker vi kontakta dig via telefon inom 15 minuter efter din online bokning för att bekräfta transaktionsuppgifterna. Transaktionen kommer att vara juridiskt bindande för dig när telefonkonferensen avslutas. Om vi inte kan kontakta dig via telefon på det nummer du har gett oss inom 15 minuter efter din bokning, förbehåller vi oss rätten att avboka bokningen och inte komma in i Transaktionen. 4.4 Email-bokning - Om du bokar en transaktion via e-post, är transaktionen bindande för dig när vi behandlar din e-postadress. Du bekräftar att om du väljer att boka en transaktion via e-post, kan den inte behandlas omedelbart. När vi bearbetar dina instruktioner skickar vi dig en bekräftelse med e-postadress. Deal-bekräftelsen utgör endast en felkorrigeringsmekanism. Om det föreligger någon skillnad mellan avtalets bekräftelse och detaljerna i transaktionen som anges i ditt mail måste du kontakta oss inom 24 timmar efter mottagandet av avtalets bekräftelse, om inte transaktionsuppgifterna i avtalet bekräftas anses vara korrekta . 4.5 Telefonbokning - Om du bokar en Transaktion per telefon är Transaktionen juridiskt bindande när telefonsamtalet avslutas. Vi skickar dig en e-postadress med Confirmation. Deal-bekräftelsen utgör endast en felkorrigeringsmekanism. Om det föreligger någon avvikelse mellan Avtalsbekräftelsen och uppgifterna om Transaktionen som redan har avtalats i telefonsamtalet måste du kontakta oss inom 24 timmar efter mottagandet av Avtalsbekräftelsen, om inte transaktionsuppgifterna i avtalet bekräftas anses vara korrekt. Vid eventuell tvist kan inspelning eller utskrift av telefonsamtal användas som bevis för villkoren i avtalet som ingåtts. 4.6 Avbeställning - När en transaktion har blivit juridiskt bindande, får du inte avbryta Transaktionen under några omständigheter. Du får endast vidta åtgärder för att korrigera någon av de transaktionsuppgifter som anges i avtalet om bekräftelsen inte återspeglar transaktionsdetaljer som redan har avtalats. 4.7 Out-of-Market Quotes-Om vi citerar en ränta som är ett misstag från vår sida (Out-of-Market Quote) som ett resultat av ett tekniskt eller mänskligt fel, är det inte bindande för oss. Du måste meddela oss så snart felet kommer uppmärksamt och vi kommer att kräva priset så snart som möjligt. 4.8 Snabba resultat från dig - Du erkänner att växelkurserna kan fluktuera snabbt, så den ränta vi citerar dig för en viss transaktion är beroende av hur snabbt dina skyldigheter uppnås. Vi förbehåller oss rätten att kräva priset om du inte ger oss önskad information eller fonder i tid. 5 Framåtriktad transaktion 5.1 Framåtriktad kontraktsinformation - Ett vidarebefordringsavtal kan endast bokas via telefon och blir juridiskt bindande från och med den tidpunkt då Transaktionsuppgifterna är muntligen överenskomna mellan oss i telefonsamtalet. Efter telefonsamtalet skickar vi dig en Ersättningsbekräftelse. Avtalsbekräftelsen utgör en felkorrigeringsmekanism endast om du inte kontaktar oss inom 24 timmar efter mottagandet av Avtalsbekräftelsen anses Transaktionsuppgifterna vara korrekta. Om du inte erhåller Deal-bekräftelsen är Transaktionen fortfarande juridiskt bindande och kommer att bevisas genom utskrift av telefonsamtalet där den bokades. 5.2 Förskottsbetalning - Du bekräftar att vi riskerar att vara vanliga vid avveckling av ditt vidarebefordringsavtal och för att mildra denna avvecklingsrisk förbehåller vi oss rätten att begära att du gör en eller flera förskottsbetalningar i förhållande till alla terminskontrakt. Vi kan begära en förskottsbetalning både när du bokar vidarebefordringsavtalet och när som helst före förfallodagen. Du bekräftar att summan av eventuella förskottsbetalningar som begärs bestäms av oss efter eget gottfinnande och att vi kan begära en förskottsbetalning även om vi har ingått ett kreditgränsarrangemang med dig. 5.3 Underlåtenhet att betala en förskottsbetalning - Om vi har bett dig att göra en förskottsbetalning måste du betala det belopp som vi har begärt på det datum vi har nominerat. Om du inte gör det, förbehåller vi oss rätten att stänga ut vidarebefordran i enlighet med punkt 9. 5.4 Ändra till förfallodatumet - Du kan be oss att förfoga över förfallodagen (för leverans) eller för att förlänga löptiden Datum (rulla över) i förhållande till hela eller endast en del av ditt vidarebefordringsavtal. Du bekräftar att vi kan godkänna en sådan begäran helt efter eget gottfinnande. Om vi godkänner, bekräftar du att kursen justeras för att beräkna tidpunkten för den nya leveransdagen. 5.5 Avräkning - Du måste överföra till vårt nominerade konto hela beloppet av de medel som är föremål för vidarebefordringsavtalet, minus eventuell förskottsbetalning som redan betalats, tillsammans med eventuella serviceavgifter som vi eller någon tredje part har begärt, före eller före Förfallodatum. 6.1 Spot Kontraktsbetalningar - Du måste initiera betalning till vårt nominerade konto om hela beloppet som krävs för att avgöra ett Spotkontrakt på den dag då Transaktionen blir juridiskt bindande enligt punkt 4. Om vi inte har mottagit pengarna inom 2 arbetsdagar, förbehåller sig rätten att stänga av transaktionen i enlighet med punkt 9. 6.2 Framåtbetalningsavdrag - Du måste se till att du betalar in hela kontot för att lösa alla terminskontrakt före eller före förfallodagen. Om vi inte har mottagit pengarna före förfallodagen (eller någon överenskommen ändring till förfallodagen) förbehåller vi oss rätten att stänga av transaktionen i enlighet med punkt 9. 6.3 Nej Kontanter eller Checkar - Du bekräftar att vi inte accepterar kontanter eller checkar. Du samtycker till att göra alla betalningar till vårt konto elektroniskt och du bekräftar att vi endast kommer att överföra dina pengar via elektroniska medel. 6.4 Mottagarkonto - Du måste tillhandahålla fullständiga uppgifter om ditt förmånskonto, inklusive kontoinnehavarens fullständiga namn och adress och fullständig namn och adress till den mottagande banken, före eller med det datum vi nominerar. Om du misslyckas med att gör det, vi förbehåller oss rätten att stänga av transaktionen i enlighet med punkt 9. 6.5 Mottagarens kontonummer - Vi kommer endast förlita sig på det kontonummer du ger oss till ditt förmånskonto och kontrollerar inte att det namn du tillhandahåller överensstämmer med det kontonummer du har gett oss. 6.6 Fullbelopp - Alla betalningar måste tas emot av oss i cleared-medel och för hela beloppet som överförs, inklusive eventuella transaktionsavgifter som kan betalas och eventuella serviceavgifter som vi eller någon tredje part har begärt innan vi krediterar din Mottagarkonto. Om vi godkänner att du betalar för dig utan att ha mottagit hela beloppet, bekräftar du att vi inte upphäver vår rätt att fråga dig hela beloppet efter att transaktionen har behandlats. 6.7 Fonder som hålls av oss - Du bekräftar och godkänner att vi inte håller dina pengar på förtroende och inte lägger dina pengar i ett separat bankkonto. 6.8 Ingen räntor betald - Du erkänner att vi inte betalar någon ränta på några fonder som innehas av oss, antingen genom förskottsbetalning eller på annat sätt. 7.1 Alternativavtal - Alternativ får endast ingås per telefon. Alternativavtalet blir juridiskt bindande från och med den tid då Option Transaction-detaljerna är muntligen överens om oss i telefonsamtalet. Efter telefonsamtalet kommer vi att skicka dig ett Optionsavtal bekräftelse. Optionsavtalets bekräftelse utgör en felkorrigeringsmekanism endast om du inte kontaktar oss inom 24 timmar efter mottagandet av optionsavtalets bekräftelse, kommer detaljerna i optionsavtalet att anses vara korrekta. Om du inte erhåller optionsavtalets bekräftelse är Transaktionen fortfarande juridiskt bindande och kommer att bevisas genom utskrift av telefonsamtalet där den bokades. 7.2 Betalning av premie - Den premie som avtalats i optionsavtalet måste betalas inom 2 arbetsdagar av Optionsalternativet som ingås i enlighet med paragraf 7.1. 7.3 Inbetalning av Premium - Om du inte betalar Premium i enlighet med paragraf 7.2, förbehåller vi oss rätten att säga upp Optionsavtalet om 24 timmar muntligt eller skriftligt. I händelse av att vi avslutar optionsavtalet betalas premien fortfarande av dig som skuld. 7.4 Premium Non-Refundable - Du bekräftar och godkänner att Premium är en separat, återbetalningsbar avgift. Den avser inte den underliggande valutatransaktionen som kommer att ingå om Options Options är Utnyttjad och kommer inte att tillämpas vid minskning av avvecklingsbeloppet som ska betalas under någon sådan valutatransaktion. 7.5 Utövande av Option - Om du väljer att utöva Alternativet, måste du meddela oss om ditt val att göra det antingen muntligt eller telefoniskt eller skriftligen via e-post senast kl 12.00 på Utgångsdatum. 7.6 Konsekvenser av att utöva alternativet - Du bekräftar att du vid utövandet av Alternativet automatiskt kommer att ingå Spotkontraktet som beskrivs i optionsavtalets bekräftelse och kommer att vara bunden av villkoren i detta avtal som gäller för sådant Spotkontrakt . I synnerhet måste du genast ge oss information om ditt förmånskonto och leverera till fullo de medel du överför inom 48 timmar efter att du utövar alternativet. 7.7 Förfallodagar - Om ingen anmälan mottas av OzForex före middagen (12.00) på Utgångsdatum, kommer Optionen att upphöra vid den tiden. 8.1 Legalt bindande - Du kan göra en beställning online, per telefon eller via e-post. Med förbehåll för din rätt att säga upp ordern i enlighet med klausul 8.2 kommer ordern att bli bindande från och med den tid då dina instruktioner har mottagits av oss. När vi har mottagit dina instruktioner skickar vi dig en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen utgör en felkorrigeringsmekanism endast om du inte kontaktar oss omedelbart efter mottagandet av orderbekräftelsen anses transaktionsuppgifterna vara korrekta. 8.2 Avbeställning av beställningar via telefon endast - Du kan avbryta en beställning när som helst innan Target Rate nås genom att meddela oss per telefon. Du får inte avbryta en Order efter att Target Rate har uppnåtts, oavsett om vi har meddelat dig att Target Rate har uppnåtts. När Target Rate nås är du juridiskt bunden av Transaktionen. 8.3 Målränta - Målräntan anses ha uppnåtts endast när växelkursen som nominerats i din Order har fyllts med vår leverantör. Detta kommer att inträffa när den ränta du har nominerat har överskridits med ett belopp som inkluderar vår marginal. Du kan kanske konstatera att valutakursen i vissa fall medför att växelkursen du har nominerat i din Order har uppnåtts men ändrats innan vi kan fylla Order med vår leverantör för att undvika tvivel, vi kommer inte att fylla din order under dessa omständigheter. 8.4 Betalning - Vi kommer att sträva efter att meddela dig via telefon eller e-post så snart som möjligt på affärsdagen eller på nästa affärsdags efter att målräntan har uppnåtts. Så snart du mottar vår anmälan måste du vidta åtgärder för att säkerställa att pengarna når vårt konto senast Leveransdatum. Om vi inte tar emot pengarna i tid förbehåller vi oss rätten att stänga av transaktionen i enlighet med punkt 9. 9.1 Avsluta transaktioner Vi kan vägra att utföra en transaktion eller stänga av en viss transaktion och alla aktuella transaktioner som du har med oss, utan föregående meddelande: (i) om du inte gör någon betalning när det är förfallet, inklusive betalning av eventuell förskottsbetalning som vi har begärt (ii) om du inte lämnar någon väsentlig information vi har begärt (iii) All information du har lämnat till oss eller någon garanti du har gett oss är eller blir enligt oss väsentligt felaktiga, felaktiga eller vilseledande (iv) vid händelse av en insolvenshändelse (v) om vår skyldigheter enligt detta avtal blir olagliga (vi) om en allvarlig tvist har uppstått mellan oss eller (vii) om du bryter mot en väsentlig del av detta avtal eller om någon transaktion. 9.2 Konsekvenser av att stänga ut - När vi stänger av några eller alla transaktioner som du har ingått, köper vi tillbaka den valuta som vi har köpt för dig när du kom in i Transaktionen till rådande marknadskurser som vi valde i god tro. Om värdet på den valuta du har bett oss att utbyta har stärkt kommer en förlust att uppstå på Transaktionen och du kommer att vara skyldig att betala oss beloppet av den förlusten, tillsammans med eventuella utgifter, premier, provisioner eller andra avgifter som uppkommit av oss. 9.3 Ingen betalning av vinst - Vi betalar inte någon vinst som uppstår vid stängning av en transaktion under alla omständigheter. 9.4 Betalning av förlust - Du erkänner att beloppet av eventuella förluster som uppnåtts vid avslutande av en transaktion är en skuld som betalas av dig och är överens om att vi omedelbart kan dra av det totala beloppet för eventuella förluster (tillsammans med eventuella utgifter, premier, provisioner eller andra avgifter) från alla medel vi håller i relation till någon transaktion, antingen i form av en förskottsbetalning eller på annat sätt. Om beloppet vi försöker återhämta sig överstiger beloppet av eventuella förskottsbetalningar eller andra medel som vi innehar, accepterar du att betala saldot inom 7 dagar efter det att vi har anmält det totala beloppet som ska betalas. 9.5 Ränta - Du godkänner att vi kan debitera dig ränta på någon summa som återstår att betala till oss när vi stänger ut alla eller alla dina transaktioner med en hastighet om 2 per år över basräntan för Australiens Reserve Bank (eller av sådant monetär myndighet som kan ersätta den). Ränta kommer tillfaller och kommer att beräknas dagligen och samlas månadsvis från det datum då betalningen förföll till dess att full betalning görs av dig. 9.6 Standard Meddelande - Du måste meddela oss omedelbart om du blir medveten om händelser som avses i avsnitt 9.1 ovan. 9.7 Meddelande om förfallna pengar - Om vi stänger ut en transaktion, skickar vi dig ett skriftligt uttalande som förklarar beloppet av eventuella belopp som kan betalas till oss och summan av några belopp som hålls kvar av oss. 10 Anti-Money Laundering och Terrorism Financing (AMLCTF) 10.1 AMLCTF Compliance - Du åtar dig att du inte medvetet gör någonting för att sätta oss i strid med lagen om finansiering mot penningtvätt och terrorismbekämpning 2006, regler och andra underordnade instrument (AMLCTF-lagar). Du förbinder dig att meddela oss om du blir medveten om något som skulle göra oss i strid med AMLCTF Laws. 10.2 Tillhandahållande av information - Om du begär det, åtar du dig att tillhandahålla ytterligare information och hjälp och följa alla rimliga förfrågningar för att underlätta vår överensstämmelse med AMLCTF Laws i Australien eller en motsvarande utländsk jurisdiktion. 10.3 Ingen anledning till misstanke - Du åtar dig att du inte är medveten om att du inte har något skäl att misstänka att: (i) pengarna du överför är härledda från eller relaterade till penningtvätt, finansiering av terrorism eller liknande aktiviteter (olagliga aktiviteter) och ) De pengar du överför kommer att användas för att finansiera, eller i samband med, olagliga aktiviteter. 10.4 Samtycke till insamling av information från oss - Vi är föremål för AMLCTF-lagar. Du samtycker till att vi i samband med AMLCTF Laws avslöjar någon av dina personuppgifter (enligt definitionen i Privacy Act 1988 (Cth)) som vi kan ha. 10.5 Frysning eller blockering Överföring av fonder - Under vissa omständigheter kan vi vara tvungna att frysa eller blockera ett konto där det används i samband med olagliga aktiviteter eller misstänkta olagliga aktiviteter. Frysning eller blockering kan uppstå som ett resultat av den kontoövervakning som krävs enligt AMLCTF Laws. Om detta inträffar är vi inte ansvariga för dig för några konsekvenser eller förluster alls och du samtycker till att ersätta oss om vi är skyldiga till en tredje part i samband med frysning eller blockering av ditt konto. 10.6 Rätt att vägra att tillhandahålla vår tjänst - Om du inte lämnar oss någon information som vi är skyldiga att samla in enligt AMLCTFs lagar, behåller vi oss rätten att när som helst, vägra att, enligt eget gottfinnande, tillhandahålla tjänsten . 11.1 Tvister Policy - Om du har problem med vår service, bör du först och främst ta upp ditt klagomål så att vi kan hantera det enligt vår interna tvisterpolitik. Vår klagomästare kommer att försöka lösa tvisten till din tillfredsställelse så snabbt som möjligt. 11.2 Financial Ombudsman Service - Om tvisten inte kan lösas enligt vår policy för interna tvister kan du då, om du är en Retail Client, formellt överlämna tvister till Financial Ombudsmans Service (FOS) kontor för bestämning i enlighet med dess regler . 11.3 Skiljeförfarande - Om din tvist inte omfattas av FOS: s regler, kan du skicka tvisten till skiljeförfarande för att bli fastställd av skiljemännen och medlare av Australiens Förskyndade Kommersiella Skiljedomsregler och i den utsträckning som tillåts enligt dessa regler, kommer skiljemannen vara en person som rekommenderas av New South Wales kapitel av Institutet för skiljemän och medlare av Australien. Du godkänner att skiljemannen bestämmer sig. 11.4 Juridisk åtgärd - Ingenting i denna paragraf hindrar oss från att närma sig en domstol antingen för ett brådskande förbud eller att överklaga ett skiljedomars beslut och ingenting förhindrar oss från att vidta omedelbara rättsliga åtgärder för att återkräva belopp som du kan skylda oss som resultat Avslutande av transaktioner enligt punkt 9. 12 Ansvarsbegränsning 12.1 Ingen ansvar för förseningar - Du erkänner att förseningar i överföring och mottagande av betalningar kan inträffa. I synnerhet erkänner du att vi driver en onlinehandlingsplattform som kan vara föremål för tekniska eller andra problem, vars art och varaktighet kan vara utanför vår kontroll. Vår service innefattar också användningen av mellanhänder som är utanför vår kontroll. Därför kan vi inte garantera att överföringar av medel alltid kommer att ske i tid och vi kan inte ta ansvar för dig för eventuella förluster som orsakats av dig till följd av eventuella förseningar i överföring av medel. 12.2 Ansvarsbegränsning - Vi tar inte under några omständigheter ansvar för dig över det belopp som du faktiskt har betalat till oss i förhållande till någon särskild transaktion. Vi kommer inte att vara ansvariga för någon form av följdskada eller förlust som du kan drabbas av: (i) förseningar i överföringen av dina medel, eller (ii) vårt vägran när som helst för att överföra dina medel. Utan att på något sätt begränsa effekten av denna paragraf eller något annat stycke i detta avtal ska följdskador tas upp för att omfatta skador som uppstår på grund av: (i) förlust av verksamhet, (ii) förlust av möjlighet att realisera vinst som ett resultat av valutakursfluktuationer (iii) förlust av eventuella andra tillfällen, eller (iii) förlust av ränta på medel. För att undvika tvivel och utan att begränsa någon annan bestämmelse i detta avtal: (a) Om dina pengar skickas till fel konto eller på annat sätt misslyckas med att nå ditt förmånskonto som ett resultat av ett misstag som görs av oss, kommer vi att kreditera din bidragsmottagare Konto i hela beloppet av de medel som du förväntar dig att ta emot (omfattas alltid av dina skyldigheter enligt klausul 7.2), men det ska vara den fulla omfattningen av vårt ansvar gentemot dig (b) om vi stänger ut eller vägrar att behandla en eller flera av dina transaktioner av någon anledning, vi kommer att återbetala till dig några medel som vi håller för dina räkning genom förskottsbetalning eller på annat sätt, men det ska vara den fulla omfattningen av vårt ansvar gentemot dig. 13 Garantier och ersättningar 13.1 Dina garantier - Du godkänner att följande påståenden är sanna och korrekta och du erkänner att vi får vägra att behandla eller stänga ut en transaktion om vi på något stadium finner att de inte är sanna och korrekta: ( i) du är inkorporerad andor registrerad och har full behörighet att ingå detta avtal och eventuella transaktioner (ii) du är ägaren till de pengar som överförs (iii) du kommer att informera oss om du agerar som: a) en företagsledare av ett förtroende eller (b) en samarbetspartners samarbetspartner (iv) om du agerar som en förvaltningsförvaltare, har du rätt att ingå detta avtal och eventuella transaktioner i enlighet med villkoren i relevant förtroende (v) du har en giltig kommersiell anledning att ingå i varje transaktion och kommer inte att ingå någon transaktion för spekulativa ändamål och (vi) när du fattar ett beslut om att ingå en transaktion, kommer du inte att förlita sig på marknadsrelaterad information som m ay tillhandahålls från tid till annan av oss på vår hemsida eller av våra anställda eller konsulter. 13.2 Din ersättning - Du accepterar att ersätta oss för eventuella kostnader, kostnader eller avgifter som vi kan uppkomma till följd av att du inte fullgjort dina skyldigheter enligt denna Avtal, oavsett om de uppstår enligt punkt 9 eller på annat sätt. Detta inkluderar eventuella juridiska kostnader, på en advokat och egen kundbas, som vi kan ådra sig för att upprätthålla våra rättigheter eller återhämta eventuella belopp du är skyldig till oss. Du godkänner också att ersätta oss för eventuella avgifter, kostnader, tullar och skatter som debiteras av tredje part i förhållande till de Transaktioner du ingår, inklusive avgifter som debiteras av din mottagande bank, oavsett om dessa avgifter eller avgifter har anmälts till dig i förväg. I denna punkt 14 menas alla auktoriserade representanter. 14.1 Personliga uppgifter från auktoriserade representanter - Du erkänner att vi måste samla in din personliga information för att kunna tillhandahålla vår service till kunden. Kunden garanterar att den har gett dig en kopia av denna punkt 14. Om du vägrar eller misslyckas med att lämna eventuell begärd information kan vi eventuellt inte behandla några Transaktioner för Kunden. 14.2 Kontakta oss - Om du har frågor om insamling och användning av din personliga information, kan du kontakta vår Compliance Officer på 612 8667 8090 eller på complianceozforex. au. 14.3 Tillgång till din personliga information - Du kan få tillgång till de flesta personuppgifter som vi har om dig genom att kontakta vår Compliance Officer. Ibland kan det finnas en anledning till att åtkomst inte kommer att vara möjligt. Om så är fallet kommer du att få veta varför. 14.4 Syfte med samling - Vi samlar in din personliga information för att tillhandahålla våra produkter och tjänster till kunden och för att uppfylla våra lagstadgade skyldigheter enligt AMLCTF-lagstiftningen som avses i punkt 10. 14.5 Organisationer som kan få din information - Vi kan tillhandahålla din personliga information till våra mellanhandsbankörer och till eventuella myndighetsorgan som normalt kräver det eller kan begära det. Vi kan också ge din information till alla partners, agenter eller mellanhänder som är en nödvändig del av tillhandahållandet av våra produkter och tjänster. 14.6 Information Rätt och aktuell - Du måste se till att all information du ger oss är korrekt och aktuell hela tiden. Du måste berätta om några detaljer ändras så snart som möjligt. 14.7 Skydd av information - Vi samlar och lagrar all information elektroniskt och vidtar alla rimliga åtgärder för att skydda information från obehörig åtkomst, men vi kan inte ta ansvar för obehörig åtkomst eller användning av information. 14.8 Uppehållande av information - All information som samlas in av oss, inklusive telefoninspelningar eller transkript, kan hållas eller förstöras i enlighet med vår policy för informationsbehållande. 14.9 Inspelning av telefonsamtal - Du samtycker till elektronisk inspelning av alla telefonsamtal som äger rum mellan oss utan att en automatisk varningstone eller ett varningsmeddelande ges och du godkänner att vi kan använda inspelningarna som bevis i någon tvist eller förutsett tvist mellan oss. 14.10 Elektroniska databaser - Du bekräftar och godkänner att vi får tillgång till alla elektroniska databaser som är nödvändiga för att hjälpa oss att identifiera dig och att bedöma din kreditvärdighet. 15 Misdirected Funds 15.1 Ditt misstag - Om dina pengar skickas till fel konto som ett resultat av ett misstag som gjorts av dig och vi har handlat i enlighet med dina instruktioner, kommer vi inte att vara skyldiga att antingen återfå pengarna eller att skicka tillbaka fonderna till rätt förmånstagarkonto. Du måste boka en ny transaktion. 15.2 Our Mistake - If your funds are sent to the wrong account as the result of a mistake made by us, we will take urgent action at our own expense to recover those funds, provided that you take immediate action to assist us to recover any such funds if the mistaken beneficiary is related to you or associated with you in some way. 16.1 Notices - Where notice in writing is required under this agreement, it may be sent by fax, post or email. Proof of posting will be proof of receipt in the case of facsimile or email on the day of dispatch, in the case of delivery by post 48 hours from the date of posting. Documents shall be sent to the last known postal address, email address or fax number you have given to us. If they change, you must notify us as soon as possible. 16.2 Modification of this Agreement - We may alter some of the terms of this agreement by posting the new terms on our website. This will not affect any rights or obligations you already have, but you will be bound by the new terms when you enter into subsequent Transactions. 16.3 Governing Law - This agreement shall be interpreted in accordance with the laws of New South Wales, Australia and you submit to the jurisdiction of the courts of New South Wales, Australia. Advance Payment means a payment of part of the sum that is due us on the Maturity Date. Authorise means authorise the stage of a Transaction when we transmit your funds from our account to your to your nominated beneficiary account. Authorised Representative means an individual who is a director or officer authorised to execute this Agreement or an Authorised Signatory. Authorised Signatory means an individual appointed and authorised by you to provide Instructions to us on your behalf. Auto-Confirm Transaction means a Transaction that has been booked online and has been processed by us automatically with no telephone call or other communication being entered into. Beneficiary Account means the account to which you are sending your funds. Booking means booking a Transaction by providing us with all of the relevant Transaction details. Business Day means a day on which we are open for business which shall not include Saturday and Sunday, New Years Day, Christmas Day, Boxing Day, but will include Good Friday and Easter Monday. Close Out means reversing a Transaction in the circumstances set out in Clause 9 or otherwise pursuant to this Agreement. Deal Confirmation means a written communication, however described, provided by us confirming the details of any Transaction that you have booked by telephone, email or online, which shall be an error correction mechanism only. Delivery Date means the date on which we have requested that you deliver your funds to our account for transmission. Exercise means exercise or take up an Option. Expiry Date means the date on which an Option must be Exercised, failing which it will expire. Forward Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed exchange rate and at an agreed time which is between 48 hours and 12 months from the time of the contract being entered into. Insolvency Event means: (a) a meeting has been convened, resolution proposed, petition presented or order made for the winding up of the company (b) a receiver, receiver and manager, provisional liquidator, liquidator or other officer of the court has been appointed in relation to the company or all or any asset the company (c) a mortgagee or chargee has taken, attempted or indicated an intention to exercise its rights under any security under which the company is the mortgagor or chargor (d) the company has become insolvent within the meaning of section 95A of the Corporations Act 2001 (Cth) (e) the company has stopped paying its debts as and when they fall due or (f) the company is subject to voluntary administration under Part 5.3A of the Corporations Act 2001 (Cth). Instructions means a request made by you to enter into a Transaction and shall be taken to include any information, communications or documents incidental to or relating to a Transaction whether we process the Transaction or not. Margin means the difference between the retail exchange rate we quote to you and the whole exchange rate we obtain from our provider. Maturity Date means, in relation to a Forward Contract, the date on which the currency exchange is to be made by us and includes any agreed variation to the original date, being either an earlier or a later date. Option or Option Agreement means an agreement pursuant to which you have the right but not the obligation to enter into a specified foreign currency transaction on the Expiry Date. Option Agreement Confirmation means the written notification that we send you after you enter into an Option Agreement confirming the details of the agreement we have reached by telephone. Order Confirmation means the notification we send you confirming the details of the Order you have entered into with us. Order means an instruction pursuant to which we will enter into a Spot or Forward Transaction for you only at an exchange rate nominated by you. OzForex means OzForex Pty Ltd (ACN: 092 375 703) whose principal trading address is Level 9, 10 Bridge Street, Sydney, NSW, 2000, Australia. Payment means payment by you to us of funds for transmission. Premium means the fee non-refundable fee payable under the Option Agreement. Rate means the foreign currency exchange rate that we quote you for a Transaction . Retail Client has the meaning given in s761G of the Corporations Act 2001 (Cth) . Spot Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed rate within 48 hours of the contract being entered into. Target Rate means the rate at which an Order is triggered, being the exchange rate nominated by you in your Order plus our Margin and shall be contingent on our ability to fill the Order with our own provider. Transaction means a Spot Contract, a Forward Contract or an Order, and shall be taken to refer to a series of transactions pursuant to standing instructions given by you. View Deals means viewing all pending and completed transactions on our website. Websites means any websites owned by us including but not limited to: Individual Client Agreement Terms amp Conditions IMPORTANT: The following terms and conditions apply to individuals who are transacting privately . as a sole proprietor of a business, as a trustee of a trust or as a partner of a partnership. If you are representing a company, you will need to enter into a Corporate Client Agreement. You should not indicate your agreement to these terms and conditions until you have read them fully, are satisfied that you understand them and are happy with what they say. 1 This Agreement 1.1 Transacting as an Individual - These terms and conditions apply to private clients (you) who are dealing with OzForex Pty Ltd (ABN 65 092 375) 703 (us or we) as an individuals through any of our Websites. 1.2 Ownership of Funds - You must be the owner of the money you are intending to transfer. 1.3 Appointment of Agent - If you would like us to receive instructions from somebody else acting on your behalf, you must sign an Agent Appointment Form. 1.4 Structure of this Agreement - This Agreement is a master agreement which applies to all Transactions you subsequently enter into with us. The specific details of each individual Transaction will be agreed separately at such time as you book those Transactions they will constitute separate agreements in their own right but will incorporate these terms and conditions. 1.5 Other Documents You Must Read - You acknowledge that you have been provided with copies of the following documents in accordance with, to the extent applicable, the requirements of the Corporations Act: (i) Our Product Disclosure Statement (PDS). (ii) Our Financial Services Guide (FSG). (iii) Our Website Use Agreement. (iv) Our Privacy Statement. 2.1 Foreign Exchange Services - We hold an Australian Financial Services Licence authorising us to provide foreign exchange products and services. We offer Spot Contracts (to be settled within 2 days) and Forward Contracts (to be settled between 2 days and 12 months), the details and mechanics of which are explained in our PDS. You should read the PDS before entering into this agreement, so that you understand exactly how our service operates. 2.2 No Margin or Speculative Trading - We do not offer any form of margin or speculative trading facilities. When you enter into a Transaction, you must deliver to us the full amount of the funds you are transferring on or before the Delivery Date. 2.3 No Exchange Rate Set-Off - We will not agree to enter into any kind of set-off arrangement that would allow you to pay us only the amount of any loss that might be realised on settlement of the Transaction, or us to pay you any profit, as the result of exchange rate movements. 2.4 No Financial Advice - We will not take into account your specific financial circumstances or needs when we enter into a Transaction with you. To the extent that we provide you with any advice, it will relate only to the mechanics of the transaction you are proposing to enter into or to publicly available information. You must obtain your own financial advice and make your own assessment as to whether our service is appropriate for your particular requirements. You must select the type and timing of each Transaction you enter into yourself. 3 Your Instructions 3.1 Username and Password - We will issue you with a username and password that will enable you to provide us with Instructions either online, by telephone or by email. It is your responsibility to ensure the security of your username and password. We will rely on any Instructions received pursuant to the use of the username and password without checking the identity of the user and you will at all times be bound by those Instructions. 3.2 Agent - If you appoint somebody else to act on your behalf (Agent) in accordance with paragraph 1.3, we will act in accordance with all Instructions received from your Agent, and you will be bound by those Instructions, until you withdraw your authority for that Agent. You must give us at least 48 hours written notice of your intention to withdraw your authority for that agent and the authority is only cancelled at the end of that 48 hour period or at such later time as you specify in your notice. 3.3 No Obligation to Accept Instructions or Process Transactions - While we will always endeavour to comply with your Instructions as quickly as possible, there may be circumstances in which we are unable to do so. Therefore, we always reserve the right to refuse to accept your Instructions and to do so without giving you any reasons and without incurring any liability to you for any resultant loss or damages incurred by you or any other party. 4.1 Transaction Binding - If you wish to enter into a Transaction, you may do so by giving us Instructions online, by telephone or by email. The Transaction will be legally binding on you when we receive your Instructions in accordance with this paragraph 4 or paragraph 5. 4.2 Online Auto Confirm Transaction - If you enter into an Auto-Confirm Transaction online, the Transaction will be legally binding on you as soon as we receive your electronic Instructions. We will provide you with confirmation of the Transaction Details on the screen at the time you book the Transaction, but we will not provide you with any subsequent confirmation of any kind unless you request it. 4.3 Online Booking Confirmation - If you book a Transaction online that is not an Auto-Confirm Transaction, we will attempt to contact you by telephone within 15 minutes of your online booking to confirm the Transaction details. The Transaction will be legally binding on you at the conclusion of the telephone call. If we cannot contact you by telephone on the number you have given to us within 15 minutes, we reserve the right to cancel the booking and not enter into the Transaction. 4.4 Email Booking - If you book a Transaction by email, the Transaction will be binding on you when we process your email. You acknowledge that, if you choose to book a transaction by email, it may not be processed immediately. When we process your Instructions, we will send you an email headed Deal Confirmation. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only if you do not contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, the Transaction details will be deemed to be correct. 4.5 Telephone Booking - If you book a Transaction by telephone, the Transaction will be legally binding at the conclusion of the telephone call. We will send you an email headed Deal Confirmation. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only. If there is any discrepancy between the Deal Confirmation and the details of the Transaction that have already been agreed in the telephone conversation, you must contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, failing which the Transaction details in the Deal Confirmation will be deemed to be correct. We record all such telephone calls and in the event of any dispute, the transcript of our telephone conversation may be used as evidence as to the terms of the agreement that was entered into. 4.6 Cancellation - Once a Transaction has become legally binding, you may not cancel the Transaction in any circumstances. You may only take action to correct any of the Transaction details set out in the Deal Confirmation if the Deal Confirmation does not reflect the transaction details that have already been agreed. 4.7 Out-of-Market Quotes - If we quote you a Rate that is clearly a mistake on our part (Out-of-Market Quote) as the result of a technical or human error, it is not binding on us. You must notify us as soon as the mistake comes to your attention and we will requote the Rate as soon as possible. 4.8 Prompt Performance by You - You acknowledge that exchange rates can fluctuate rapidly, so the Rate we quote you is contingent on the prompt performance of your obligations in relation to that Transaction. We reserve the right to requote the Rate if you do not provide us with requested information or funds on time. 5 Forward Transactions 5.1 Forward Contract Details - A Forward Contract can only be requested by telephone and will become legally binding as and from the time that the Transaction details are orally agreed between us in the telephone call. After the telephone call, we will send you a document entitled Deal Confirmation. The Deal Confirmation constitutes an error correction mechanism only. If there is any discrepancy between the Deal Confirmation and the details of the Transaction that have already been agreed in the telephone conversation, you must contact us within 24 hours of receipt of the Deal Confirmation, failing which the Transaction details in the Deal Confirmation will be deemed to be correct. In the event of any dispute, the transcript of our telephone conversation may be used as evidence as to the terms of the agreement that was entered into. 5.2 Advance Payment - You acknowledge that we bear the risk that you might default on settlement of your Forward Contract and, to mitigate this settlement risk, we reserve the right to request that you pay one or more Advance Payments in relation to all Forward Contracts. We may request an Advance Payment both at the time you book the Forward Contract and at any time prior to the Maturity Date. The amount of any Advance Payments requested will be a fixed percentage of the value of the Transaction. You acknowledge that the amount of any Advance Payments requested will be determined by us in our discretion. For further details on the method of calculating Advance Payments, please see clause 6.6 of the PDS. 5.3 Failure to Pay an Advance Payment - If we have asked you to pay an Advance Payment, you must pay the amount we have requested on the date we have nominated. If you do not do so, we reserve the right to Close Out the Forward Contract in accordance with paragraph 9. 5.4 Change to the Maturity Date - You may ask us to bring forward the Maturity Date or to extend the Maturity Date in relation to the whole or only part of your Forward Contract. You acknowledge that we may agree to such a request entirely at our discretion. If we agree, you acknowledge that the Rate will be adjusted to account for the timing of the new settlement date. 5.5 Payment of Full Amount on Settlement - You must transmit to our account the full amount required to settle the Forward Contract, less any Advance Payment already paid, together with any service fees that we or any third party have requested, on or before the Maturity Date. 6 Payment to Us 6.1 Spot Contract Payments - You must initiate payment into our account of the full amount required to settle a Spot Contract on the day the Transaction becomes legally binding in accordance with paragraph 4. If we have not received the funds within 2 Business Days, we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 6.2 Forward Contract Payments - You must ensure that you pay into our account the full amount required to settle all Forward Contracts on or before the Maturity Date. If we have not received the funds by the Maturity Date (or any agreed change to the maturity date), we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 6.3 No Cash or Cheques - You acknowledge that we do not accept cash or cheques. You agree to make all payments to our account electronically and you acknowledge that we will transmit your funds by electronic means only. 6.4 Beneficiary Account - You must provide us with full details of your Beneficiary Account, including the full name and address of the account holder and the full name and address of the beneficiary bank, on or before the date that we nominate. If you fail to do so, we reserve the right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 6.5 Beneficiary Account Number - We will rely solely on the account number you give us for your Beneficiary Account and will not check to ensure that the name provided by you accords with the account number you have given us. 6.6 Full Amount - All payments must be received by us in cleared funds and for the full amount being transferred, including any transaction fees that may be payable and any service fees that have been requested by us or any third party, before we will credit your Beneficiary Account. In the event that we agree to make a payment for you without having received the full amount, you acknowledge that we are not waiving our right to ask you for the full amount after the Transaction has been processed. 6.7 Funds Held by Us - You acknowledge and agree that we do not hold your funds on trust and will not put your funds into a separate bank account. 6.8 No Interest Paid - You acknowledge that we will not pay to you any interest on any funds held by us whether by way of Advance Payment or otherwise. 7 Misdirected Funds 7.1 Your Mistake - If your funds are sent to the wrong account as the result of a mistake made by you, and we have acted in accordance with your Instructions, we will be under no obligation either to recover the funds or to resend the funds to the correct Beneficiary Account. You will need to book a new Transaction. 7.2 Our Mistake - If your funds are sent to the wrong account as the result of a mistake made by us, we will take urgent action at our own expense to recover those funds, provided that you take immediate action to assist us to recover any such funds if the mistaken beneficiary is related to you or associated with you in some way. 8.1 Legally Binding - You may enter into an Order online, by telephone or by email. Subject to your right to cancel the Order in accordance with clause 8.2, the Order will become binding as and from the time that your Instructions are received by us. After we receive your Instructions, we will send you an Order Confirmation. The Order Confirmation constitutes an error correction mechanism only if you do not contact us immediately on receipt of the Order Confirmation, the Transaction details will be deemed to be correct. 8.2 Cancellation of Orders by Telephone Only - You may cancel an Order at any time before the Target Rate is reached by giving us notice by telephone. You may not cancel an Order after the Target Rate has been reached, whether or not we have notified you that the Target Rate has been reached. When the Target Rate is reached, you are legally bound by the Transaction. 8.3 Target Rate - The Target Rate will be deemed to have been reached only when the exchange rate nominated in your Order has been filled with our provider. This will occur when the rate you have nominated has been exceeded by an amount that includes our Margin. You may find that, in some cases, the exchange rate spikes with the result that the exchange rate you have nominated in your Order has been reached but has changed before we are able to fill the Order with our provider for the avoidance of doubt, we will not fill your Order in those circumstances. 8.4 Payment - We will endeavour to notify you by telephone or email as soon as possible on the Business Day or on the next Business Day after the Target Rate has been reached. As soon as you receive our notification, you must take action to ensure that the funds reach our account by the Delivery Date. If we do not receive the funds in time, we reserve our right to Close Out the Transaction in accordance with paragraph 9. 9.1 Closing Out Transactions We may refuse to perform a Transaction, or we may Close Out a particular Transaction or all current Transactions that you have with us, without notice to you: (i) if you fail to make any payment when it is due, including the payment of any Advance Payment that has been requested by us (ii) if you fail to provide any material information we have requested or any information you have given us is or becomes, in our opinion, materially inaccurate or misleading (iii) in the event of your death or loss of mental capacity (iv) in the event that bankruptcy proceedings are commenced against you (v) if the performance of our obligations under this Agreement become illegal (vi) if a serious dispute has arisen between us or (vii) if you breach an important term of this Agreement or of any Transaction. 9.2 Consequences of Closing Out - When we Close Out any or all of the Transactions that you have entered into, we buy back the currency that we have bought for you when you entered into the Transaction at prevailing market rates chosen by us in good faith. If the value of the currency you have asked us to exchange has strengthened, a loss will be incurred on the Transaction and you will be liable to pay us the amount of that loss, together with any expenses, premiums, commissions or other fees incurred by us. 9.3 No Payment of Profit - We will not pay you any profit arising from Closing Out a Transaction in any circumstances. 9.4 Payment of Loss - You acknowledge that the amount of any loss realised on the Closing Out of a Transaction is a debt payable by you and agree that we may immediately deduct the total amount of any loss (together with any expenses, premiums, commissions or other fees) from any funds we hold in relation to any Transaction whether in the form of an Advance Payment or otherwise. If the amount we are seeking to recover exceeds the amount of any Advance Payment or other funds held by us, you agree to pay the balance within 7 days of being notified by us of the total amount due. 9.5 Interest - You agree that we may charge you interest on any sum that remains payable to us after we Close Out any or all of your Transactions at a rate of 2 per annum over the cash rate target of the Reserve Bank of Australia (or of such monetary authority as may replace it). Interest will accrue and will be calculated daily and be compounded monthly from the date payment was due until the date full payment is made by you. 9.6 Default Notification - You must notify us immediately if you become aware of any event referred to in Clause 9.1 above. 9.7 Notice of Monies Due - If we Close Out a Transaction, we will send you a written statement explaining the amount of any sums that may be payable to us and the amount of any sums being withheld by us. 10 Anti-Money Laundering and Counter-Terrorism Financing (AMLCTF) 10.1 AMLCTF Compliance - You undertake that you will not knowingly do anything to put us in breach of the Anti-Money Laundering and Counter-Terrorism Financing Act 2006, rules and other subordinate instruments (AMLCTF Laws). You undertake to notify us if you become aware of anything that would put us in breach of AMLCTF Laws. 10.2 Provision of Information - If requested, you undertake to provide additional information and assistance and comply with all reasonable requests to facilitate our compliance with AMLCTF Laws in Australia or an equivalent overseas jurisdiction. 10.3 No Grounds for Suspicion - You undertake that you are not aware and have no reason to suspect that: (i) the money you are transferring is derived from or related to money laundering, terrorism financing or similar activities (Illegal Activities) and (ii) the money you are transferring will be used to finance, or in connection with, Illegal Activities. 10.4 Consent to Collection of Information by Us - We are subject to AMLCTF Laws. You consent to us disclosing in connection with AMLCTF Laws any of your Personal Information (as defined in the Privacy Act 1988 (Cth)) we may have. 10.5 Freezing or Blocking Transfer of Funds - In certain circumstances, we may be obliged to freeze or block an account where it is used in connection with Illegal Activities or suspected Illegal Activities. Freezing or blocking can arise as a result of the account monitoring that is required by AMLCTF Laws. If this occurs, we are not liable to you for any consequences or losses whatsoever and you agree to indemnify us if we are found liable to a third party in connection with the freezing or blocking of your account 10.6 Right to Refuse to Provide Our Service - If you fail to provide to us upon request any information that we are required under the AMLCTF Laws to collect from you, we retain the right, at any time, to refuse, in our sole discretion, to provide our service to you. 11.1 Disputes Policy - If you have a problem with our service, you should initially bring your complaint to our attention so that we can deal with it in accordance with our internal disputes policy. Our complaints officer will attempt to resolve the dispute to your satisfaction as quickly as possible. 11.2 Financial Ombudsman Service - If the dispute cannot be resolved under our internal disputes policy, you may then formally submit the dispute to the office of the Financial Ombudsmans Service (FOS) for determination in accordance with its rules. 11.3 Arbitration - If your dispute does not fall within the rules of the FOS, you may submit the dispute to arbitration to be determined by the Arbitrators and Mediators of Australia Expedited Commercial Arbitration Rules, and to the extent permitted under those rules, the Arbitrator will be a person recommended by the New South Wales Chapter of the Institute of Arbitrators and Mediators of Australia. You agree to accept the determination of the arbitrator. 11.4 Legal Action - Nothing in this paragraph prevents either of us from approaching a court either for an urgent injunction or to appeal the decision of an arbitrator and nothing prevents us from taking immediate legal action to recover any amounts that you may owe us as the result of Closing Out a Transactions under paragraph 9. 12 Limitation of Liability 12.1 No Liability for Delays - You acknowledge that delays in the transmission and receipt of payments may occur. In particular, you acknowledge that we operate an online dealing platform that could be subject to technical, or other, problems, the nature and duration of which may be beyond our control. Our service also involves the use of intermediaries who are outside our control. Accordingly, while we do everything in our power to ensure the timely transmission of funds, we cannot guarantee that transfers of funds will always be made on time and cannot accept any liability to you for any loss suffered by you as a result of any delays in the transmission of funds. 12.2 Liability Limited - We do not in any circumstances assume liability to you in excess of the amount of money you have actually paid to us in relation to any particular Transaction. We will not be liable to you for any form of consequential damages or loss that you may suffer as a result of: (i) delays in the transfer of your funds, or (ii) our refusal at any time to transfer your funds. Without in any way limiting the effect of this paragraph or any other paragraph of this agreement, consequential damages shall be taken to include damages arising from: (i) loss of business, (ii) loss of opportunity to realise a gain as a result of foreign exchange fluctuations (iii) loss of any other opportunity, or (iii) loss of interest on funds. For the avoidance of doubt and without limiting any other provision of this Agreement: (a) if your funds are sent to the wrong account or otherwise fail to reach your Beneficiary Account as the result of a mistake made by us, we will credit your Beneficiary Account in the full amount of the funds you expect to receive (subject always to your obligations under clause 7.2), but that shall be the full extent of our liability to you (b) if we Close Out or refuse to process one or more of your Transactions for any reason, we shall refund to you any funds that we hold on your behalf by way of Advance Payment or otherwise, but that shall be the full extent of our liability to you. 13 Warranties and Indemnities 13.1 Your Warranties - You agree that the following statements are true and accurate, and you acknowledge that we may refuse to process, or Close Out, a Transaction if we find at any stage that they are not true and accurate: (i) you are over the age of 18 (ii) you are the owner of the money you are seeking to transfer (iii) you are not acting on behalf of another person (iv) you will inform us if you are acting as: (a) a sole proprietor of a business (b) a trustee of a trust or (c) a partner of a partnership (v) if you are acting as a trustee of a trust, you are properly authorised to enter into this Agreement and any Transactions in accordance with the terms of the relevant trust deed (vi) you have a valid commercial or personal reason for entering into each Transaction and will not enter into any Transaction for speculative purposes and (vii) in making your decision to enter into a Transaction, you will not rely on any market-related information that ma y be provided from time to time by us on our website or by our employees or consultants. 13.2 Your Indemnity - You agree to indemnify us for any costs, expenses or fees we may incur as a result of your failure to perform your obligations under this Agreement, whether they arise under paragraph 9 or in some other way. This includes any legal costs that we may incur in order to enforce our rights or recover any amounts you owe us. You also agree to indemnify us for any fees, costs, duties and taxes charged by third parties in relation to the Transactions you enter into, including fees charged by your beneficiary bank, whether or not those fees or charges were notified to you in advance. 13.3 Our Indemnity - In accordance with clause 7.2 of this Agreement, if your funds are sent to the wrong account as the result of a mistake made by us, we will indemnify you and keep you indemnified in relation to the to recovery of those funds and will take urgent action at our own expense to recover the funds, provided that you take immediate action to assist us to recover any such funds if the mistaken beneficiary is related to you or associated with you in some way. 14.1 Collection of your Personal Information - You acknowledge that, in order to provide our service to you, we must collect your personal information. If you refuse or fail to provide any requested information, we may not be able to process any Transactions for you. 14.2 Contact Us - If you have any questions about the collection and use of your personal information, you may contact our Compliance Officer on 612 8667 8090 or at complianceozforex. au. 14.3 Access to your Personal Information - You may obtain access to most personal information we hold about you by contacting our Compliance Officer. Sometimes there may be a reason why access will not be possible. If that is the case, you will be told why. 14.4 Purpose of Collection - We collect your personal information in order to provide our products and services, satisfy our regulatory obligations under the AMLCTF legislation referred to in paragraph 10 and assess your credit worthiness. 14.5 Organisations who may receive your Information - We may provide your personal information to our intermediary bankers and to any government regulatory bodies that normally require it or may request it. We may also provide your information to any partners, agents or intermediaries who are a necessary part of the provision of our products and services. 14.6 International Intermediaries - You acknowledge and agree that we use international intermediaries to process Transactions on your behalf and that your personal information may be sent to those overseas intermediaries in order to complete the Transaction. 14.7 Consent to Credit Reference Reports - You acknowledge and agree that we may access any electronic databases necessary to assist us to identify you and to assess your credit worthiness. In particular, you agree that we may obtain, use and retain information about you that we have obtained from any business that provides information about the credit worthiness of individuals, including a consumer credit report from a credit reporting agency. In doing so, we may give information about you to a credit reporting agency for the purpose of obtaining a consumer credit report about you and allowing the credit reporting agency to create or maintain a credit information file containing information about you. The information will be limited to your identity particulars, including your name, sex, address (and the previous two addresses), date of birth, name of employer, and drivers license number, as well as the fact that you have made an application for credit to us. 14.8 Use of Your Information - You agree that we may use any information we collect about you for the purposes of complying with our obligations under any AMLCTF Regulations and for any other purpose directly related to the provision of our services. 14.9 Information Correct and Up to Date - You must ensure that all information you give to us is accurate and up-to-date at all times. You must tell us if any of your personal details change as soon as practicable. 14.10 Protection of Information - We collect and store all information electronically and take all reasonable steps to protect information from unauthorised access, but we cannot accept liability for unauthorised access or use of your personal information. 14.11 Retention of Information - Any information collected by us, including telephone recordings or transcripts, may be kept or destroyed in accordance with our information retention policy. 14.12 Recording Phone Conversations - You consent to the electronic recording of all telephone conversations that take place between us without an automatic warning tone or warning message being given and you agree that we may use the recordings as evidence in any dispute or anticipated dispute between us. 15.1 Notices - Where notice in writing is required under this agreement, it may be sent by fax, post or email. Proof of posting will be proof of receipt in the case of facsimile or email on the day of dispatch, in the case of delivery by post 48 hours from the date of posting. Documents shall be sent to the last known postal address, email address or fax number you have given to us. If they change, you must notify us as soon as possible. 15.2 Modification of this Agreement - We may alter some of the terms of this agreement by posting the new terms on our website. This will not affect any rights or obligations you already have, but you will be bound by the new terms when you enter into subsequent Transactions. 15.3 Governing Law - This agreement shall be interpreted in accordance with the laws of New South Wales, Australia and you submit to the jurisdiction of the courts of New South Wales, Australia. Advance Payment means a payment of part of the sum that is due us on the Maturity Date. Agent Appointment Form means a form that we will give you to enable you to appoint somebody else to transact with us on your behalf. Auto-Confirm Transaction means a Transaction that has been booked online and has been processed by us automatically with no telephone call or other communication being entered into. Beneficiary Account means the account to which you are sending your funds. Business Day means a day other than a Saturday, Sunday or public holiday on which banks are open for business in Sydney. Close Out means reversing a Transaction in the circumstances set out in Clause 9 or otherwise pursuant to this Agreement. Delivery Date means the date we have requested that you deliver your funds to our nominated account for transmission. Forward Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed exchange rate and at an agreed time which is between 48 hours and 12 months from the time of the contract being entered into. Instructions means a request made by you to enter into a Transaction. Margin means the difference between the retail exchange rate we quote to you and the whole exchange rate we obtain from our provider. Maturity Date means, in relation to a Forward Contract, the date on which the currency exchange is to be made by the Company and includes any agreed variation to the original date, being either an earlier or a later date. Order Confirmation means the notification we send you confirming the details of the Order you have entered into with us. Order means an instruction pursuant to which we will enter into a Spot or Forward Transaction for you only at an exchange rate nominated by you. Rate means the foreign currency exchange rate that we quote you for a Transaction . Spot Contract means a foreign exchange contract under which we agree to exchange money at an agreed rate within 48 hours of the contract being entered into. Target Rate means the rate at which an Order is triggered, being the exchange rate nominated by you in your Order plus our Margin and shall be contingent on our ability to fill the Order with our own provider. Transaction means a Spot Contract, a Forward Contract or an Order, and shall be taken to refer to a series of transactions pursuant to standing instructions given by you. Websites means any websites owned by us including but not limited to:Save now with smarter money transfers I have nothing but positive comments on OFX. Jag överför pengar från USA till NZ ibland och jag har bara haft framgång med detta företag. De är effektiva på alla sätt - jag kan inte tro hur mycket pengar det räddade oss att överföra via OFX jämfört med att gå igenom en bank. 5 Internationell Penningöverföring Kathleen King. Januari 2017Jag har använt denna tjänst i många år, jag har funnit det vara det mest kostnadseffektiva och mycket effektiva systemet. 5 Internationell Penningöverföring Gavin Ritz. Januari 2017
Comments
Post a Comment